تبلیغات اینترنتی
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...

10 چيزي كه همه انسان‌ها از آن مي‌ترسند!

يكي از رايج ترين فوبياها در ميان بسياري از مردم ترس از مار است كه به احتمال زياد ريشه اي تكاملي دارد. در گذشته هاي دور تشخيص دادن مارها و عنكبوتها براي بقاي انسان نقشي حياتي داشته است...

ادامه مطلب ...


نوشتن، ترس پيش از امتحان را كاهش مي‌دهد

روانشناسان دانشگاه شيكاگو روش ساده‌اي را براي كاهش ترس از امتحان توصيه مي‌كنند. آنها به اين نتيجه رسيده‌‌اند كه اگر پيش از امتحان ترس‌هايمان را بر روي كاغذ بياوريم ترس‌كاهش پيدا مي‌كند و نتيجه‌ي بهتري به دست مي‌آوريم.

افزايش ضربان قلب، بي‌خوابي و مغزي كه انگار ديگر كار نمي‌كند از علائمي است كه بسياري آنها را پيش از انجام يك آزمون تجربه كرده‌اند. ترس از امتحان باعث كاهش تمركز مي‌شود و مانند فيلتري در حافظه دست‌يابي مجدد به آنچه كه فراگرفته شده را دشوار مي‌سازد.




ادامه مطلب ...

چگونه اعتماد به نفس خود را افزايش دهيم؟

سلامت نيوز: استاد دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه «منظور افزايش اعتماد به نفس بايد شناخت مناسبي از توانايي‌ها، نقاط قوت و ضعف خود داشته باشيم»، گفت:« به طور ذاتي افراد روي نقاط ضعف خود متمركز هستند و در صورت  ناديده گرفتن استعداد و توانايي هاي خود دچار كاهش اعتماد به نفس و عزت نفس پايين مي‌شود.»

دكتر فريد براتي سده در گفتگو با خبرنگار سلامت نيوز، اظهار داشت:«در علم روانشناسي، اعتماد به نفس يكي از مؤلفه‌هاي مرتبط با خويشتن آدم است كه فرد به توانايي‌هاي خود به طور كامل اشراف دارد و سعي مي‌كند اين آگاهي‌ها و توانايي‌ها را در رفتار و كارهاي روزانه خود بكار ببرد.»

وي افزود:«اعتماد به نفس بخشي از عزت نفس است كه با ويژگي‌هاي اجتماعي، زيستي، روابط خانوادگي و ژنتيك افراد در ارتباط است.»

مديركل سابق آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه «بر اساس شواهد موجود در جامعه،اعتماد به نفس مردان به دليل نمايان شدن توانايي ها و فرهنگ خانواده ها بيشتر است»، تصريح كرد:« به منظور افزايش اعتماد به نفس بايد شناخت مناسبي از توانايي ها، نقاط قوت و ضعف خود داشته باشيم تا به درستي روي نقاط قوت متمركز و نقاط ضعف خود را برطرف كنيم.»

وي ادامه داد:«به طور ذاتي افراد روي نقاط ضعف خود متمركز هستند و در صورت  ناديده گرفتن استعداد و توانايي‌هاي خود دچار كاهش اعتماد به نفس و عزت نفس پايين مي‌شود.»

اين روانشناس اظهار داشت:«افراد بايد ياد بگيرند روي نقاط مثبت و توانايي‌هاي خود متمركز شوند و به خاطر كارهاي مثبت خود را تشويق كنند تا بتوانند در جامعه مفيد باشند و به اهداف خود برسند.»

براتي خاطر نشان كرد:« در صورتيكه روي نقاط مثبت تكيه و به نكات شادي‌آور توجه و خود را  تشويق كنيم، اعتماد به نفس بالايي خواهيم داشت. در مراكز آموزشي و دانشگاههابايد به اين اصل مهم توجه كنند تا به سمت اعتماد به نفس بالاي جامعه پيش رويم.»


بهبود افسردگي ظرف چند ساعت

سلامت نيوز :اين پژوهش جديد نشان داده است كه داروي كتامين مي‌تواند ظرف چند ساعت افسردگي را كه طي چندين سال درمان جايگزين، علاج ناپذير مانده، درمان كند.

دانشمندان در يك تحقيق جديد ادعا كرده‌اند كه مصرف يك دوز داروي «كتامين» براي خلاص كردن مردم از شر افسردگي اثر معجزه آسيايي دارد كه ظرف چند ساعت پس از مصرف تاثير مي‌كند و اثر آن تا بيش از يك هفته ادامه مي‌يابد.

اين دارو قديم‌تر بعنوان يك داروي بيهوشي براي جانوران و در برخي از موارد نيز براي انسانها استفاده مي‌شده است.

اين پژوهش جديد نشان داده است كه داروي كتامين مي‌تواند ظرف چند ساعت افسردگي را كه طي چندين سال درمان جايگزين، علاج ناپذير مانده، درمان كند.

به گزارش ديلي ميل، اكثر داروهاي ضد افسردگي كه در حال حاضر براي اين اختلال رواني تجويز مي‌شوند براي اثرگذاري به چندين ماه يا سال مدت نياز دارند و هر روز بايد مصرف شوند.

اما دانشمندان كشف كرده‌اند: موشهايي كه از اين دارو مصرف مي‌كنند، علائم رفتارهاي افسردگي در آنها ظرف چند ساعت پس از مصرف كتامين متوقف مي‌شود.

در پژوهش مشابهي كه از سوي مركز سلام روان كانكتي كات در آمريكا انجام شد، همچنين محققان دريافتند كه 70 درصد از بيماران افسرده كه از سالها درمان با داروهاي افسردگي معمولي به نتيجه نرسيده‌اند با مصرف اين دارو ظرف چند ساعت بهبود پيدا مي‌كنند. با اين حال محققان معتقدند كه مطالعات بيشتر روي اين دارو بايد انجام شود.
زنان به این جمله‌ها احتیاج دارند

آقایان محترم شاید ندانید که یک جمله ساده چقدر می‌تواند روی زندگی مشترک‌تان تاثیر بگذارد و اعتماد همسرتان به شما و زندگی مشترک‌تان را بیشتر کند. اگر از آن دسته مردهایی هستید که فکر می‌کنند، جملات اهمیتی ندارد و تنها چیزی که مهم است درون شماست، کاملا در اشتباهید. تا زمانی که با این احساسات درونی‌تان جمله‌ای نسازید و همسرتان را از آن‌ها با خبر نکنید، هیچ اتفاق خوبی در زندگی مشترک‌تان نخواهد افتاد. اگر هم از اهمیت این جملات باخبرید اما نمی‌دانید چه بگویید و از کجا شروع کنید، بهتر است از این توصیه‌ها کمک بگیرید و با دنیای زنان آشنا‌تر شوید. باید باور کنید که دنیای ذهنی زنان و مردان تفاوت زیادی دارد و اگر می‌خواهید همسرتان را خوشحال کنید باید به دنیایش وارد شوید و او را به شیوه خودش آرام و شاد کنید.

 



ادامه مطلب ...
بازی هایی برای پولدار شدن کودک شما

 

وقتی از مفهوم بازی برای کودکان صحبت می کنیم خانواده ها فکر می کنند بازی یعنی اینکه خود بچه برود تنهایی بازی کند. در حالی که وقتی با دید روان شناسی به این مفهوم می پردازیم به این معناست که خانواده در بازی، کنار کودک باشد. باید به جمله معروفی اشاره کرد که در همین زمینه قابل بررسی است. این جمله می گوید: "با یادگیری، باهوش تر از نقطه آغاز هستیم." این خیلی مهم است که بدانیم فقط در صورت یادگیری باهوش خواهیم بود.



ادامه مطلب ...
قبل از رفتن به محضر بخوانید

 

آیا احساس می‌کنید که زندگی زناشویی‌تان به مشکل برخورده است و تصمیم به طلاق گرفته‌اید؟ ممکن است برای جدایی از همسرتان دلایل قابل توجیهی داشته باشید اما پرسش‌نامه زیر به شما کمک می‌کند تا بدانید این تصمیم درست است یا نه. به هر یک از سوالات زیر با «درست» و «نادرست» جواب بدهید و در انتها جواب درستی که کارشناسان به این سوالات داده‌اند را با پاسخ خودتان مطابقت دهید.



ادامه مطلب ...

اگر میخواهید طلاق بگیرید بخوانید

اگر میخواهید طلاق بگیرید بخوانید

ممکن است برای جدایی از همسرتان دلایل قابل توجیهی داشته باشید اما پرسش نامه زیر به شما کمک می کند تا بدانید این تصمیم درست است یا نه؟



ادامه مطلب ...

روش تربیت فرزندان در سنین مختلف

روش تربیت فرزندان در سنین مختلف

چطور می‌توانید کاری کنید که فرزند یک ساله‌تان به دستگاه DVD نزدیک نشود؟ وقتی فرزند دبستانی‌تان از مدرسه به خانه می‌آید کفش‌هایش را پرت می‌کند، چه باید بکنید؟ چطور می‌توانید فرزندتان را ملزم به احترام گذاشتن به قدرت و نفوذتان کنید؟



ادامه مطلب ...

11 روش شاد کردن خانم ها

1) زن ها دوست ندارند میهمان ناخوانده داشته باشند، بنابراین به آنها وقت کافی بدهید تا آماده شوند. آمادگی آنها برای پذیرایی امری حیاتی است



ادامه مطلب ...
موضوعات
پيوندها